::: IN MEDIA RES :::

Quis custodiet ipsos custodes?

Kako RTV reklamira tiste, ki hujskajo proti plačevanju prispevka

Okrožno državno tožilstvo je z zavrnilo kazenski ovadbi zoper štiri člane nekdanjega predsedstva Slovenije, med njimi tudi Milana Kučana. Predsednik Združenja za vrednote slovenske osamosvojitve (VSO) Aleš Hojs je zato sklical novinarsko konferenco, katere pravi namen, razen prepoznavno diskreditacijskega, je ostal zakrit; ob pričakovanju, da jim tožilstvo menda končno izroči sklep, so v Združenju povedali: »Vemo, kdo je na vrhu tožilstva, in kaj je počel pred letom 1991, ki nam sklepa ne izroči in s tem brani predvsem Milana Kučana.«

Na njihovi strani lahko zasledimo naslednjo dikcijo, da niso prejeli sklepa in da ta še vedno ni vročen:

Združenje VSO je vložilo zoper Milana Kučana, Dušana Pluta, Cirila Zlobca in Matjaža Kmecla, zaradi veleizdaje in sabotaže. Kazenski ovadbi je Okrožno državno tožilstvo v Ljubljani zavrglo s sklepom št. Kt/9488/2016, z dne 29.8.2016.

Čemu tiskovna konferenca 17. novembra, niso popolnoma pojasnili, a se je hitro pokazalo, da motiv tiči predvsem v insinuaciji, ker se jim menda dogaja tožilska zarota. Na to, da sklepa niso prejeli, so namreč večkrat opozorili že pred tem.

O tiskovni konferenci je nato poročala STA, Janševi mediji in nato še osrednji dnevnik TV Slovenija – istega 17. novembra. Ravno ravnanje slednjega se mi zdi indikativno. V sliki in besedi se je urednikom zdelo pomembno predvajati tale poudarek:

Več kot očitno je, da je v tem primeru najbolj potrebno zaščititi nekdanjega predsednika, torej predsednika, tovariša Milana Kučana, in več kot očitno je, da je tak način, torej tudi zloraba pravnih procedur, v Sloveniji še vedno mogoča, zato da se ščitijo nekdanji najvišji partijski voditelji.

hojs-rtv-dnevnik

TV Dnevnik dne 17. novembra: Hojs pojasni, da tožilstvo ščiti tovariša Kučana

 

Čeprav bi na tej točki smeli in morali govoriti o utemeljenosti uredniških presoj, me je predvajanje Aleša Hojsa v svojstvu predsednika VSO zmotilo še v neki drugi perspektivi.

Mar ni isti Hojs tista politična figura, ki na socialnih omrežjih in širše vneto hujska proti plačevanju RTV prispevka? Kako razumeti povezavo obojega?

O tem, kako politika ščuva proti plačevanju prispevka in kako molčeče je ob tem vodstvo zavoda, sem spraševal v aprilskem javnem pismu direktorju RTV Slovenija Marku Filliju. Brez substancialnega odgovora.

Hojs odjavil RTV tvit Janša

Hojsov javni poziv proti plačevanju RTV prispevka

O tem, kako abonirani gost Odmevov, ki se javno hvali, da odjavlja svoj RTV sprejemnik, očitno sledi mehki verziji vsesplošnih pozivov k temu, da se več na plačuje prispevka v režiji gospoda Janše, sem pisal že junija letos v prispevku z naslovom »Hojsova naročnina in RTV mazohizem«. Med drugim sem opozoril:

Če bodo v naslednjih treh letih Hojsa gostili v programih RTV Slovenija, se bo treba vprašati po pameti. Erteve urednikov in vodstva. Saj celo sam pravi, da ne želi gledati programa, ki ga producirajo in predvajajo.

Lahko bi govorili o majhnem paradoksu torej, morda o novem pravilu: če ne plačuješ televizije, ker ti ni všeč program, res ni potrebe, da bi v njem nastopal. Če odkrito ščuvaš proti plačilu naročnine, res ni potrebe, da bi te morali gledati tisti, ki jo plačujejo. Izziv za RTV hišo. Mi naj gledamo njega, on pa programa ne bo ne plačal ne gledal?

No, v omenjenem osrednjem Dnevniku se je zgodilo ravno to: ne samo, da moramo znova gledati in poslušati nekoga, ki ne plačuje prispevka in k temu odkrito hujska druge, ne le, da ga RTV hiša ob tem sponzorira, pristali so celo na reciklažo njegovih insinuacijskih metod. Očitno se jim je mnenje o spolitiziranem tožilstvu zdelo nekaj tako tehtnega, da so ob tem presodili, da bo njegova beseda povsem podrla dvome v človeka, ki povzroča finančno in politično škodo javnemu zavodu.

Predstavljajmo si tudi nenenavadno zadovoljsto, ki ga mora Hojs čutiti, ko se zvečer zlekne v svoj kavč in opazuje samega sebe na televizijskem programu, zato ker ve, da ga ne samo gleda zastonj na odjavljenem TV sprejemniku, temveč ga je pred tem čudaško obtožil, da je partijsko trobilo.

Uredniško ravnanje je nenavadno tudi v luči medijskih pritiskov, npr. le dan pred tem so Slovenske novice objavile članek, v katerem s pomočjo ankete napovedujejo, da bi kar 96 odstotkov uporabnikov prenehalo plačevati prispevek, če ta ne bi bil obvezen.

Naslednji korak urednikov Dnevnika bi lahko bil, da objavijo Hojsov poziv proti plačevanju naročnine. Čakamo.

Več:

Hojsova naročnina in RTV mazohizem

Janša na plačuje RTV prispevka: odprto pismo vodstvu RTV Slovenija

V iskanju veleizdajalcev: Bobovnikovi vojaki

rtv-prispevek-sn

Information

This entry was posted on 19/11/2016 by in mediji and tagged , , , , , .
%d bloggers like this: