::: IN MEDIA RES :::

Quis custodiet ipsos custodes?

Slovenske novice branijo svojega lastnika

Lanskega junija je družba FMR iz Idrije, ki jo lastniško obvladuje Stojan Petrič, kupila časopisno hišo Delo na zaprti dražbi in zanj plačala 7,3 milijona evrov. Pred tem je Pivovarna Laško zanj odštela bistveno večji znesek, 95 milijonov evrov.

S tem je nov lastnik kupil ne samo Delo, ampak tudi Slovenske novice, ki so dolga leta najbolj bran dnevni časopis pri nas – naklada sicer pada, toda zadnji podatki se gibljejo za Delo okoli 30.000 prodanih izvodov, za Slovenske novice pa okoli 60.000, približno enkrat več.

O pestrem dogajanju konec lanskega leta in tudi letošnjega, o številnih odpuščanjih novinarjev in prerazporeditvah, svojo žalostno kroniko zapisuje Marijan Zlobec na svojem blogu.

Po tistem, ko je TV Slovenija minuli teden pisala o oškodovanju delničarjev, ki si ga je domnevno privoščil Petrič kot predsednik uprave Kolektorja s tem, da je Vegradu Gradnje odpisal dolg, v zameno pa prejel (ali kupil) stanovanje v Savudriji, so se zdaj oglasili pri Slovenskih novicah. Avtor, podpisan z inicialkama E.N., je pričakovano vzel v bran svojega lastnika in TV Slovenija obtožil blatenja:

Od nacionalne televizije javnost upravičeno pričakuje visoke profesionalne standarde poročanja. Ti vključujejo tudi in predvsem temeljito preverjanje vsakršnih javnosti posredovanih informacij. Toda včasih si nacionalka privošči ravnanje, ki ji resnično ne more biti v čast, pri čemer je na mestu vprašanje, ali medij, ki ga plačujejo davkoplačevalci, res dela v dobrobit javnosti ali zgolj v dobrobit ozkih parcialnih interesov. Vprašanje je seveda – čigavih? No, tega gotovo ne bomo izvedeli.

Zato pa smo preverili informacijo, o kateri so minuli teden poročali v osrednji informativni oddaji Dnevnik, češ da bivšemu predsedniku uprave Kolektorja Stojanu Petriču očitajo oškodovanje delničarjev, ker naj bi odpisal dolg Vegrad Gradnjam v znesku 270.000 evrov, s tem denarjem pa si menda kupil stanovanje v Savudriji. Šlo naj bi za dogajanje v letu 2011, zoper Petriča pa naj bi bila vložena kazenska ovadba.

Motiv, ki ga razvijejo v Slovenskih novicah: Petrič je trn v peti Hidrii Fin, d.o.o., ki je vložila kazensko ovadbo. In zato je proti njej in njeni odgovorni osebi vložena kazenska ovadba zaradi suma storitve kaznivega dejanja krive ovadbe.

Petrič nacionalka blatenje SN.PNG

V luči odpuščanj se nam pred očmi zarisuje klavrna podoba slovenskega novinarskega poklica: na eni strani nebrzdana logika odpuščanj, najbrž v smeri vse večje racionalizacije poslovanja in doseganja profita, na drugi servilno novinarstvo, ki spontano ali nespontano čuti dolžnost reagirati na zapise o svojem lastniku in jih jemati v bran. Pa saj ne, da je to bile eden od tihih zastavkov pri nakupu, nadzirati pisanje medijev nasploh in še zlasti takrat, ko pišejo o tebi? Mar ne bi bilo higienično to prepustiti drugim?

Več:

https://vezjak.com/2015/12/28/zgodovina-odpuscanj-na-delu-se-ponavlja/

https://vezjak.com/2015/12/25/odpuscanja-na-delu-in-novinarska-tisina/

Petrič nacionalka SN blatenje 2

 

Information

This entry was posted on 15/03/2016 by in mediji, medijska pristranost and tagged , , , .
%d bloggers like this: