::: IN MEDIA RES :::

Quis custodiet ipsos custodes?

Ali EPK sofinancira še en Pandurjev projekt?

Dnevnikov zapis o programski betonski konstrukciji znova preseneča s tem, kaj točno šteje za EPK financiran (ali sponzoriran) projekt in kaj ne. Npr. kar dve predstavi Tomaža Pandurja se obetata v letu 2012, januarja premiera Črnih mask Marija Kogoja, junija Tolstojeve Vojne in miru. Čeprav doslej nismo vedeli, da so Črne maske koprodukcija EPK, tega ne pokaže niti natančno prebiranje uradnih strani zavoda, nas je za to dejstvo ob prebiranju medijev za nazaj razsvetil direktor SNG Mariboru Danilo Rošker v tem intervjuju.

To pomeni, da bi Pandur, ako bi ostal na čelu programskega sveta, bil v kar dvojnem interesnem konfliktu, ne le zaradi sofinanciranja Vojne in miru, temveč tudi Črnih mask (razen če termin koprodukcija tu ne zajema finančne soudeležbe). Kar bi pomenilo dvojno delo za protikorupcijsko komisijo. Pandurjev honorar 70.000 evrov pustimo ob strani, saj javnost in njeni psi čuvaji niso uspeli razvozlati niti prejšnjega – dveh tako težavnih nalog pa od njih ni dostojno pričakovati, pa še prazniki so. Pustimo ob strani tudi malenkostno dejstvo, da premiera Vojne in miru sploh ne bo v Mariboru, temveč pol leta prej v Zagrebu, medtem ko za mariborsko premiero obetajo – in to naj bi bil kao dober razlog za zamudo – drugačno postavitev! Članek:

Čander “betonira” programsko konstrukcijo EPK

Pop/Kultura – sobota, 23.04.2011 Tekst: Tomaž Klipšteter

Maribor – Z gradbeniško navdahnjenim izrazoslovjem je Mitja Čander, programski direktor zavoda Maribor 2012, včeraj ponudil vpogled v nastajanje programa, ki se bo odvijal v času Evropske prestolnice kulture (EPK). Splošne obrise dogajanja, ki se bo po napovedih začelo v petek, 13. januarja 2012, bo vodstvena ekipa zavoda prihodnjo sredo predstavila tudi v Bruslju, kjer bo potekal sklepni monitoring pri direktoratu evropske komisije za kulturo in izobraževanje

“Zgodba Maribora v letu 2012 bo potekala v štirih programskih sklopih – Ključi mesta, Urbane brazde, Terminal 12 in Življenje na dotik – ki smo jih oblikovali kot nekakšne inkubatorje idej,” je razložil Čander. “Z ustvarjalci smo v minulih mesecih iskali optimalne finančne in vsebinske konstrukcije. Moramo namreč izpeljati raznovrstno in kompaktno zgodbo, v kateri se vsebine ne podvajajo. Hkrati iščemo niše, v katerih še ni bilo dovolj storjenega. Prepričan sem, da bomo vseh 140 projektov spravili do faze, da jih bomo lahko sredi maja s pogodbenimi aneksi zabetonirali za dve leti.”

Dve Pandurjevi režiji

Sredi junija naj bi bila znana glavnina programa, ki naj bi svojo dokončno verzijo doživela septembra. Kaj pa je že znano zdaj? Čander je včeraj predstavil nekaj največjih napovedanih dogodkov, med katerimi seveda ne bosta manjkala Festival Maribor in Festival Lent. V “umetniškem jedru EPK”, sklopu Terminal 12, ki ga je nekoč kreativno vodil Tomaž Pandur, zdaj pa je njegov programski vodja Aleš Šteger, je Čander izpostavil dve predstavi v Pandurjevi režiji. Opera Črne maske skladatelja Marija Kogoja, ki bo nastala v koprodukciji SNG Opera in balet Ljubljana ter SNG Maribor, naj bi bila osrednji dogodek konca tedna ob odprtju. Zanimiva je neuradna informacija, da naj bi proračun predstave znašal okoli milijon evrov, honorar za režiserja Tomaža Pandurja pa naj bi dosegel 70.000 evrov.

“Tukaj je še Vojna in mir, ki jo zelo dobro poznate po raznih škandalih,” se je muzal Čander. Doslej je bilo znano, da bo ta predstava, ki jo Tomaž Pandur Theaters producira skupaj s Hrvaškim narodnim gledališčem, doživela svojo premiero v Zagrebu. Programski vodja EPK pa je včeraj razložil, da bo premiera junija 2012 v Mariboru. Na Dnevnikovo vprašanje, ali se je zgodila sprememba v načrtih, je Čander odvrnil, da bo projekt Vojna in mir imel dve premieri, “ker naj bi bila predstava za Maribor nekoliko predrugačena”.

Obiski znanih osebnosti

Čander je napovedal še februarsko gostovanje dunajske državne opere z opero Čarobna piščal, sklenjen je tudi dogovor z Ivom Pogorelićem in zagrebško filharmonijo, ki prideta marca v Maribor. “Zelo daleč je tudi dogovarjanje z Ulayem, ki je eden od osrednjih sodobnih umetnikov na svetu. Postal naj bi rezidenčni umetnik v Mariboru in bi se tukaj ukvarjal z raziskavo vode,” je povedal.

Kaj nas še čaka? Filmski projekt Omnibus, ki bo sestavljen iz petih kratkih zgodb, vodi Jan Cvitkovič, tu bo rock opera Človek z bombami v režiji Matjaža Bergerja, Severni sij v produkciji Ateljeja Japelj pa bo v Mariboru izpostavil dvanajst lokacij, prepoznavnih iz literarnega opusa Draga Jančarja. V projektu Dvanajst bodo vsak mesec gostili kakšno mednarodno prepoznavno osebnost, med drugimi naj bi prišli nekdanji šahovski prvak Gary Kasparov, umetnik Jan Fabre in pesnik Charles Simic.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 26/04/2011 by in mariborske.
%d bloggers like this: